Bas Evers en Xander Roozen over metasoep

Metadata hebben een slecht imago gekregen. Het is iets technisch, ze zijn lastig om op te voeren en het levert niks op. Dat imago vinden Bas en Xander onterecht. Dat het gezien wordt als iets technisch, slecht geïmplementeerd wordt en weinig oplevert komt niet door de metadata zelf.

Gebruik van metadata is juist een krachtige manier om in grote hoeveelheden informatie verbanden en structuur aan te brengen, die je zelf bepaalt. Maar dat gaat zeker niet vanzelf. Wat zijn nu de voorwaarden om dit te vertalen naar een succesvolle strategie?


Over Ilse

Ilse Jonker is freelance contentstrateeg. Zij staat opdrachtgevers bij met een mix van projectleiderschap, onderzoek en advies. Contentmigraties zijn haar specialiteit en haar lievelingsmotto luidt: content is king, but everyone needs a consigliere. Zij schrijft op infochef.nl

Dit artikel is geplaatst in 01 - Verkenning van contentstrategie en getagged . Bookmark hier de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.