Editie 9: Tone of Voice

Op woensdag 17 september is het volgende ContentCafé. Dit keer is het thema tone of voice. Hoe praat jouw organisatie online? Locatie is het hoofdkantoor van Nuon in Amsterdam: Hoekenrode 8, 1102 BR, pal naast station Bijlmer ArenA.

Let op: we beginnen iets eerder dan gebruikelijk! De deuren gaan open om 18:30, de sprekers beginnen om 19:00. Na 19:00 laat de beveiliging niemand meer het pand in, dus zorg dat je op tijd bent en zet jezelf op de deelnemerslijst.

Schrijf je direct in

Hoe kies je de toon die je aanslaat in je online communicatie? Hoe bewaak je die? Wat is het verschil tussen een tone of voice op sociale media en op een gemeente-website? Wat betekent schrijven vanuit empathie voor de klant? Hoe blijf je vriendelijk, terwijl je toch duidelijk bent? Daar gaat het onder andere over tijdens de tone-of-voice-special van het ContentCafé.

De sprekers

Harold Kip (@haroldkip)

Harold is community manager bij Nuon en bij Alpes d’HuZes. Hij houdt zich dagelijks bezig met het verbinden van mensen – zowel intern als extern – en de vele informatiestromen die daarbij horen. Daarnaast zorgt Harold voor inspiratie en creatie van content en de verspreiding daarvan verschillende kanalen.

Tijdens het Contentcafé zal Harold zijn ervaringen, inzichten en ‘best practices’ delen, die hij heeft opgedaan op het gebied van contentcreatie en tone of voice in sociale marketing, webcare en community management voor zowel Nuon als Alpe d’HuZes.

Marijke de Jong (@MarijkedeJong6)

Marijke is van Jong en Helder, dat zich inzet voor eenvoudige, duidelijke teksten. Ze bedacht het tekstconcept voor de veel geprezen toptakenwebsite van de gemeente Vught. Momenteel werkt Jong en Helder mee aan de Rechtwijzer. Ze is auteur van de ‘Communicatietoolkit’ bij SDU en werd genomineerd als best schrijvende ambtenaar.

Op de 17e zal Marijke vertellen over eenvoudig schrijven. “Om het makkelijk te maken moet je het jezelf moeilijk maken,” zegt zij. Marijke zal vertellen hoe je je in je klant kan verdiepen om vanuit zijn of haar perspectief te schrijven en middelen en structuren tonen die je helpen je tekst te verhelderen.

Tim van Waard (@timvanwaard)

Tim werkt als social media manager bij arbeidsmarktplatform WerkenvoorNederland.nl, waar hij onder andere verantwoordelijk is voor Twitter, Facebook en Linkedin. Hij werkte jarenlang bij Presenter, van waaruit hij voor klanten als Rijkswaterstaat, de GGD en KPN werkte aan content, vaak in combinatie met (interne) sociale media. Zijn interesse ligt in het verbinden van mensen via online communicatiemiddelen.

Tim zal tijdens het het ContentCafé ingaan op zijn ervaringen in het toepassen van tone of voice op het uitdragen van de identiteit van je bedrijf in online communicatie en het belang van consistentie. Hij zal vertellen hoe je je plan binnen de organisatie kan verkopen en inspirerende voorbeelden tonen van organisaties die de juiste toon gevonden hebben.

Wil jij jouw stem of die van je bedrijf beter leren kennen en inzetten? Kom op woensdagavond 17 september naar Nuon in Amsterdam, tegenover station Bijlmer Arena. Na 19:00 mag er niemand meer naar binnen in verband met de beveiliging, dus zorg dat je op tijd bent!

Schrijf je nu in

Blijf op de hoogte via de nieuwsbrief

Over Charlotte van Oostrum

Charlotte is freelance contentstrateeg. Ze schrijft zo nu en dan voor Born Hungry Mag en leert altijd iets nieuws.

Dit artikel is geplaatst in 09 - Tone of Voice. Bookmark hier de permalink.

One Response to Editie 9: Tone of Voice

  1. Pingback: Maak je tone of voice écht menselijk door zelf in te haken » ContentCafé

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.