ContentCafé

Informele bijeenkomst over contentstrategie

  • Dankzij onze vrienden toegankelijke, informele bijeenkomst over contentstrategie voor een vriendenprijs (4 keer per jaar).
  • De opzet: drie praatjes van 20 minuten en een borrel achteraf.
  • De locatie: midden van Nederland, op een OV-vriendelijke plaats.
  • De organisatoren: Bas, Erik, Rob en Charlotte.

Iets meer over contentstrategie

Contentstrategie helpt om te bepalen hoe content bijdraagt aan het halen van bedrijfsdoelstellingen.

In een contentstrategie leggen organisaties vast hoe ze content maken, aanbieden (onder andere aan welke doelgroepen en via welke -ook offline- kanalen) en hoe ze content levend houden.

Dankzij contentstrategie verschuift de focus van de lancering van de nieuwe site naar de levenscyclus van de content op die site en de gerelateerde kanalen. Er rolt een plan uit hoe je die content door de tijd beheert. Vrij naar Kristina Halvorson.

Een contentstrateeg zorgt dus voor ontwikkeling en onderhoud van kwalitatieve content. Hij of zij maakt lang niet alles zelf, maar regelt wel dat het gebeurt.

In de woorden van Erin Kissane (in Elements of Content Strategy): “In zijn zuiverste vorm produceert contentstrategie geen content. Ze produceert plannen, richtlijnen, schema’s en doelstellingen voor content, maar niet de substantie zelf, behalve waar er voorbeelden nodig zijn om strategische aanbevelingen te illustreren.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.