Presentatie Hans Kemp

Communicatie- en Media Design Utrecht: Stand van zaken en ambities

Hans Kemp is verantwoordelijk voor de opleiding Communicatie- en Media Design aan de Hogeschool Utrecht. Hij probeert, samen met docent Heleen Blokland, contentstrategie een plek te geven in de opleiding.

Opzet

  • Hans’ presentatie begon met een schets van de verschillende CMD-opleidingen in Nederland.
  • Daarna kwam aan bod hoe de Hogeschool Utrecht, vanuit zijn eigen journalistieke traditie, invulling geeft aan de opleiding.
  • Sinds kort is een van de vier specialisaties content design. Hans vertelde over de ervaringen na één cyclus.
  • Hij had een oproep voor alle contentstrategen: er is behoefte aan meer specifieke contentstrategie stage- en afstudeerplekken en aan meer structurele input van contentstrategen in opleiding en curriculum.
Competenties CMD
Competenties CMD

Ilse vatte het verhaal als volgt samen:

Het vak is nog jong en niet vast omlijnd, vuistdikke methodologieboeken ontbreken, en dat terwijl studenten zo houden van overzicht en checklisten. Wat wel werkt: praktijkverhalen. Zijn oproep aan het veld: hoe maken we het sexy?


Over Bas Evers

Bas is contentstrateeg bij CZ. Hij adviseert daar over goed onderbouwde keuzes maken bij de digitale diensten van CZ, zowel boven als onder de motorkap. Steekwoorden: contentkalender, -architectuur en governance.
Dit artikel is geplaatst in 02 - Leren van en over contentstrategie en getagged . Bookmark hier de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.