Presentatie Anna Borsboom

Anna Borsboom, contentstrategiedocent bij Lectric en eigenaar van webbureau Lelab vertelde in een informatierijke presentatie over het online doorvoeren van ‘brand books’. In een brandbook wordt alles beschreven waarmee een merk lading krijgt, van modelkeuze tot inrichting van winkels. Daar hoort ook een online vertaling bij die zover gaat als de microcopy, de ministukjes content in de hoeken en gaten van je site.

Koninklijke microcopy van Singapore Airlines
Koninklijke microcopy van Singapore Airlines

Anna gaf een prachtig voorbeeld van een invulformulier van Singapore Airlines, waarbij men kon kiezen uit verschillende adellijke en koninklijke aanspreekvormen. Deze luchtvaartmaatschappij vervoert klanten op stand, en dat zie je terug in de microcopy.

Lege twitterpagina van IKEA Delft, september 2012
Inmiddels is de Zweedse huisstijlpolitie langsgeweest in Delft

De leukste voorbeelden zijn natuurlijk die waarbij het misgaat: hoe de cowboys van IKEA-vestiging Delft losgaan op Twitter, en daarmee het merk IKEA ondermijnen, alle brandbooks ten spijt.

Bekijk de presentatie van Anna op slideshare:


Over Ilse

Ilse Jonker is freelance contentstrateeg. Zij staat opdrachtgevers bij met een mix van projectleiderschap, onderzoek en advies. Contentmigraties zijn haar specialiteit en haar lievelingsmotto luidt: content is king, but everyone needs a consigliere. Zij schrijft op infochef.nl
Dit artikel is geplaatst in 02 - Leren van en over contentstrategie en getagged . Bookmark hier de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>